Druk druk!

27 november 2019 - Kigali, Rwanda

Hey allemaal!

Nu ruim 2 week geleden sinds de laatste blog. Het is al bijna December en er komen zoveel leuke dingen aan! Joram komt al over iets meer dan twee weken op bezoek. Dan natuurlijk kerst en oud en nieuw en vervolgens de start van een nieuw schooljaar.

De afgelopen twee weken waren erg druk. Het vakantie-programma is vol en vraagt veel energie. Wel goed nieuws: de kosten voor het vakantie-programma zijn volledig gedekt dus we kunnen doorgaan tot 20 december!

Het eerste weekend was zeer vol maar erg leuk! Op zaterdag was er bijbelstudie met de tieners. Samen met 4 tieners ben ik in de ochtend naar de markt gegaan en hebben we 4 mega watermeloenen gehaald. Ik wou namelijk een erg leuk spel doen. We maakten 4 teams en elk team kreeg een watermeloen. Welk team de watermeloen als eerst op had won. Maar ze kregen mes of iets om hem open te maken en geen lepels om te eten. Dit werd natuurlijk een gekke bende, we hebben veel plezier gehad. Na de tieners toen ik thuis kwam me thuis omgekleed en samen met Alison uit eten geweest. Super dat ze hier is, ik kan het erg goed met haar vinden en ook goed praten. Na een gezellige avond weer naar huis en slapen. Zondag ochtend naar de kerk geweest en hierna mijn huis schoongemaakt. En zondagavond een goat roast! Er wonen bij mij op het terrein dus ook DTS-studenten vanuit Ywam die hadden een goat roast samen met iedereen die op het terrein woont, inclusief de huisjongen en de bewaker. Het was zo’n super avond, er was veel eten, veel gezelligheid en leuke mensen.

Weer een nieuwe week van het vakantie programma! We hebben het systeem dat iedereen de leiding heeft over een dag, mijn dag is de vrijdag. Dan moet je er vroeg in de ochtend zijn om te openen en zorgen dat alles goed verloopt die dag. Ook registreer je welke kinderen bij welke activiteit aanwezig zijn. Fred en Trizah vertrekken vrijdag naar Kenia voor een maand dus ik zal dan hun dag, de donderdag overnemen (naast de vrijdag). Ook de tieners zou ik dan alleen moeten doen. Het was een lekker druk weekje. Ook veel leuke dingen gedaan met Alison, zoals samen boodschappen doen of even ergens samen koffie drinken. Ik loop nu ook een paar avonden in de week hard met een van de DTS-studenten die dus bij mij op het terrein wonen. Ik merk wel hoe de avonden leeg en saai waren in het begin, waardoor je je ook alleen voelt. Nu zijn ze altijd gevuld met allerlei dingen en vind ik het juist lekker om een avondje thuis te zitten.

Afgelopen weekend was een erg regenachtig weekend waardoor ik vrij weinig kon doen. Allison gaat helaas morgen weer naar huis. Op dit moment werk ik veel aan de social media en allerlei dingen wat ik had laten liggen in de drukte van het vakantie programma.

Op woensdagen hebben we altijd een ochtend bijbel lezen of bidden. En ik realiseerde in me gebed toen ik dankte, hoe mooi het is wat we kunnen doen voor deze kinderen tijdens hun vakantie. Ze komen uit een thuissituatie waar je niet weet wat gaande is, bij veel kinderen veel ellende. En ze mogen hier komen en zich veilig voelen en een volle dag plezier ervaren met hun tweede familie. Een soort ontsnapping. En ik ben zo dankbaar dat we dit kunnen aanbieden.

Ik kan alle dingen aan, dankzij Christus die mij kracht geeft.

Filippenzen 4:13

Ik merk dat ik erg weinig kan opschrijven over afgelopen weken omdat het vakantie-programma elke week een soort herhaling is, als je vergeten bent of nog niet weet wat we doen in dit programma staat dat in me vorige blog!

Tot de volgende keer :)

1. Wilma Groote:
    27 november 2019
    He hallo wat leuk om weer wat van je te horen hier in nl is het ook blee weer verder gaat alles goed ❤️🙏
  2. Esmeralda:
    27 november 2019
    Schoonheid, ik vind dat laatste zo mooi (En ik realiseerde in me gebed toen ik dankte, hoe mooi het is wat we kunnen doen voor deze kinderen tijdens hun vakantie. Ze komen uit een thuissituatie waar je niet weet wat gaande is, bij veel kinderen veel ellende. En ze mogen hier komen en zich veilig voelen en een volle dag plezier ervaren met hun tweede familie. Een soort ontsnapping. En ik ben zo dankbaar dat we dit kunnen aanbieden.) Dat maakt mij zo blij en dankbaar dat jij je luxe leventje inleverd om hun een veilige haven te bieden. 👐💖
  3. Ans:
    Mooi! Goed bezig 😊💕

Ans
  4. Anita:
    27 november 2019
    Mooi Femke, wat een zegen dat je mee mag helpen om de kinderen een veilige plek te bieden!🙏