It’s beginning to look a lot like christmas..

10 december 2019 - Kicukiro, Rwanda

Hey allemaal!

Elke keer als ik een nieuwe blog schrijf lees ik de laatste blog weer even door en dan zie ik hoe snel de tijd gaat omdat er elke keer 2 week tussen zit. Dus hierbij een update over de afgelopen 2 weken..

Op zaterdag de bijbelstudie met de tieners gehad, deze keer alleen omdat Trizah dus in Kenia zit tot januari. Wat een topdag was dit! We deden een soort zeskamp in teams. Met spellen zoals een tennisbal vervoeren met een lepel in je mond, potje trefbal, met blinddoek een parcour afleggen. En wat waren ze fanatiek, haha! (ik zal weer videos uploaden). Bij het terugkijken van de video’s wordt ik ook weer zo blij. Op zondag naar de kerk geweest en me huis schoongemaakt.

Die dinsdag was het giving tuesday... Een soort online campagne waaraan we meededen om geld op te halen voor de buitenschoolse activiteiten van volgend jaar. Het heeft 2.085$ opgehaald! Iets om dankbaar voor te zijn.

De rest van de week draaide het vakantie programma weer gewoon. We hebben extreem veel regen afgelopen weken dus we moesten vaak vanwege het weer lezen of sporten na de lunch afzeggen helaas. De rest van de week zijn we bezig geweest met brieven voor sponsors klaarmaken om op te sturen, dus mensen die een kindje sponsoren bij Hagari, er komt wat leuks jullie kant op!

En die vrijdag was iets waar ik enorm naar uitgekeken had... het Hillsong London concert! Vrijdag is mijn dag op werk dus ik was laat klaar, snel naar huis omkleden, hapje gegeten met Kagame en toen naar het stadium. Ik ging samen met Kagame heen, iemand van ons Hagari-team. Er stond online dat het van 5 tot 10 duurde, zoals voor Rwandese begrippen te verwachten was begon Hillsong om 9, haha! Ik was nog nooit eerder in het stadium geweest, het is een nieuw gebouw (ook van deze avond zal ik video’s uploaden). In het voorprogramma waren een paar Rwandese zangers, wat echt geweldig mooi was. De hele zaal zong mee, echt zo’n kippenvel momentje. Toen Hillsong zelf, en wat heb ik genoten. Echt een enorm bijzondere avond. Ik kwam laat thuis en de volgende ochtend weer vroeg ochtendje want.. ik besloot de tieners weer te laten komen, waarom niet?

Ik deed alleen met de meisjes een soort  serieuze tijd deze keer. Door allemaal kaartjes te maken met vragen, sommige grappig, sommige serieus. Je moest om de beurten een kaartje trekken en de vraag beantwoorden. Hierna weer afgesloten met een spel met z’n allen: pictionary! (als je dit zo schrijft, ik bedoel dat spel met tekenen en dan raden). Weer een gezellige dag gehad. De zondag niet naar de kerk geweest maar een mega schoonmaak gehad in m’n huis.

Nu snap je waarschijnlijk niet helemaal waarom de titel met kerst te maken heeft. Onze voorbereidingen voor kerst zijn al in volle gang. Aankomende zaterdag (!!!!!) komt Joram hier aan, en aankomende zondag vieren we kerst met de tieners. Extreem veel zin in. Dan de 23e is het kerstfeest met alle gezinnen van het programma, net zoals we vorig jaar hebben gedaan. Dus met deze dingen zijn we nu veel bezig. December is echt een maand waarin ik extra geniet van iedereen en alles, de leuke dingen die er aankomen en de vreugde van de gezinnen en kinderen kan beleven.

“Deze dag heeft de Here gemaakt, het is goed dat wij deze dag jubelen en grote blijdschap ervaren.”

‭‭Psalmen‬ ‭118:24‬ ‭

Tot de volgende keer !

1. Emmy.:
    10 december 2019
    Super gaaf Femke. Ik wens jullie een hele fantastische Kerst en heel veel zegen alvast voor 2020.
  2. Anita:
    11 december 2019
    Gaaf Femke, een gezegende Kerst en alle goeds voor 2020!
  3. Monique Meinders:
    11 december 2019
    Femke, geniet! Alvast een geweldige kerst met iedereen om je heen en alle liefs en geluk voor 2020! 💗
  4. Frouwk:
    12 december 2019
    We zetten Joram zaterdagmorgen op het vliegtuig hoor. 😉 Je kunt wel wat extra hulp gebruiken met alle bezigheden die jullie hebben.
    Wat een prachtige tijd heb je daar, genieten van al je ervaringen. Wensen jou en alle anderen een heel gezegend kerstfeest toe.