Teamsss

15 oktober 2018 - Kigali, Rwanda

Hallo!

Ik heb een week gemist met de blog schrijven.. Het was een drukke week en er waren veel dingen gaande! Ik zal de hoogtepunten van de week die jullie gemist hebben vertellen.

Derreck en Dwight zijn teruggegaan naar Amerika, eerder als gepland, vanwege een thuissituatie. Voor de rest had ik hete peper in me ogen gekregen, een volle pot olie in me gezicht. Gelukkig ging het snel beter, maar was heel bang dat het erger af zou lopen. Het incidentje heeft zijn nodige sporen op de muur achter gelaten in de woonkamer. En nu het aller leukste van die week: We hebben tickets naar Zanzibar geboekt! We zullen van 20 tot 26 oktober naar Zanzibar gaan (eiland van Tanzinia). Ik heb er zoveel zin in en ben superblij met die kans. Donderdag kwam een nieuw team aan. Heather, Jedd, Miss Barbara en Jodie uit Mississippi. Heather en Jedd zijn een jong getrouwd stel. Miss Barbara is de moeder van Heather en Jodie is de nicht van Jedd. Ze zullen blijven tot 15 oktober, dus ongeveer 2 week. Ze verblijven in Hope's huis. Ik en Gloria zijn uit onze kamers en ik slaap nu in de woonkamer en Gloria in Bennetts kamer, dit was een hele verhuizing. Nu slapen er 10 mensen in Hope's huis! Voor de rest heb ik die zaterdag bijbelstudie gedaan met de tieners. Dit was een erg succesvolle ochtend. We hebben het over de beloftes die God voor ons heeft gehad en hierna balspelletjes gespeeld en wat snacks gehad!

Nu over afgelopen week. Op maandag begonnen we met worship in Ywam. Hierna zijn we naar het land geweest met het Mississippi-team. We gingen hier een keyhole garden maken. Dit is een tuintje met stenen er omheen en van binnen lagen nat karton en planten en kippenpoep. Door het tuintje op deze manier te maken is de grond langer vochtig en heeft het minder water nodig, erg handig in dit land. Vanaf het land zijn Hope, Jedd en ik hardlopend teruggegaan naar huis. Snel even omgespoeld en omgekleed en hierna bijles gegeven aan de kids. Het team ging me helpen met bijles geven. Erg leuk om te zien dat ze zo verbaasd zijn hoe goed het gaat, maakt me heel trots op onze kids.

Dinsdagochtend gingen Hope en ik naar het immigratie-centrum. Hope moest een nieuwe visum en ik moest mijn 2e 3 maand aanvragen. Dit duurde natuurlijk allemaal 5 keer zolang als nodig. Wel goed nieuws: Het is goedgekeurd! Ik kan tot eind januari blijven. Na de lunch hadden we weer bijles, weer hielp het team mij. Na bijles hadden we weer de wekelijkse knutselmiddag, deze keer met de jongere kinderen. Na de knutselmiddag heb ik pizza gemaakt voor iedereen (alle 10!) mensen in Hope's huis. Ik was erg tevreden en de gasten ook, het was een gezellige avond!

Woensdagochtend ben ik eerst even op kantoor geweest en hierna naar de markt met het team. De grote markt is altijd weer een gehele drukke ervaring. Na de lunch weer bijles gegeven, niks veel bijzonders op woensdag.

Donderdag begonnen we in de ochtend met overdenking voor de vrouwen-bijbelstudie van vrijdag. Hierna zijn we naar het land geweest om de keyhole garden af te maken. We zijn weer vanaf het land hardlopend teruggegaan. Dit was weer leuk maar de regen kwam met bakken uit de hemel vallen. Wat aan de ene kant verfrissend was maar aan de andere kant zwaar aangezien we nog 5 kilometer te gaan hadden. Hierna even ons afgespoeld thuis en omgekleed en aan het eind van de middag gelezen met de oudere kids. S'avonds met het Amerikaanse team kaartspelletjes gespeeld.

Vrijdagochtend vertrok het team naar Mutara om op safari te gaan en hier een nachtje te verblijven. In de ochtend heb ik tieners voorbereid voor de volgende dag (wat uiteindelijk niet doorging). S'middags ben ik naar de vrouwen bijbelstudie geweest in Ywam.

Zaterdag was een heerlijk relaxed dagje. Ik ging hardlopen en Hope ging mee op de fiets. Hierna heb ik brownies gemaakt voor het team wat die avond terugkwam. S'avonds heb we weer spelletjes gespeeld.

Zondag zijn Michael en ik naar een Park Inn Hotel geweest. Eerst zijn we hier naar de sportschool gegaan en daarna aan het zwembad gelegen. Hier spelletjes gespeeld en koffie gedronken. Maar het aller allerbeste deel was; na dit alles konden we gebruik maken van een warme, STROMENDE douche! Dit was een heerlijke heerlijke dag.

Vandaag gaat het team weer weg. Ik heb een supertijd met ze gehad en heb erg veel gelachen afgelopen 2 week. Ook zou ik erg blij zijn als het huis weer wat rustiger is en iedereen weer in eigen kamer slaapt. Nog een normale werkweek en zaterdag vertrekken naar... Zanizbar!

1. Esmeralda:
    15 oktober 2018
    Jij bent zo veelzijdig, jou belevenissen zijn zo heerlijk om te lezen dat ik dan ook weer blij ben dat je weer wat van je hebt laten horen. Veel zegen in Zanzibar, hopelijk krijgen we daar ook een prachtig verslag van. Ook veel zegen gewenst voor alle mensen die rondom je staan in het mooie Rwanda.
  2. Geeske Kloeze:
    15 oktober 2018
    Wat weer een belevenissen
    Het is alsof je een boek schrijft
    Weer helemaal herstelt van de peper in je gezicht? En een plens olie?
    Daar krijg je een mooie zachte huid van he ? 😂 En nog weer een weekje weg
    Dat wordt vast weer een leuk verhaal
    Ik kijk er al naar uit
    Heel veel zegen op alles wat je doet
    De tijd tikt weg. De helft zit er al weer op?
    Dikke knuf opa/oma Kloeze ❤❤