R.I.P Puck

1 oktober 2018 - Kigali, Rwanda

Haaallo!

Maandagochtend begonnen met hardlopen en hierna de Monday-morning-meeting. Hierna heb ik me blog geschreven op kantoor. Na de lunch bijles gegeven en hierna.. turntraining! Alweer! Wel ging het allemaal wat soepeler na een dagje rust gehad te hebben. Dinsdag zag er ongeveer hetzelfde uit. Rond 12 uur kwam Sean op Ywam. Hij heft mee geluncht met de kids en mee gekeken bij het bijles geven. Hij was nieuwschierig wat voor werk ik deed dus kon hij een middag langskomen. Na bijles was het de laatste keer turnen met de coaches! De coaches gingen dinsdag avond weer terug naar Amerika. Ze hebben ons veel advies mee gegeven. Ze waren superblij met ons als coaches en zelfs een baan aangeboden gekregen in Amerika, haha! De kinderen mochten wat zeggen wat ze van de week vonden, ze hebben erg veel geleerd en wij als coaches misschien wel het allermeest. De week hierop zullen we doorgaan met de trainingen zonder de coaches uit Amerika, erg uitdagend...

Woensdagochtend ben ik naar het land geweest met Michael, Noah en een team uit Israel. Dit team bestaat uit 4 mensen en hun volgen DTS in Israel, maar de meesten komen oorspronkelijk uit Brazilie. We hebben met elkaar gewerkt op het land. Dit was erg uitputtend, daar was het team uit Israel het zeker mee eens! Michael en ik hadden ongeveer het dubbele van hun gedaan. haha! Ik ben tussen de middag snel naar huis geweest om pizzadeeg te maken voor die avond zodat dit kon rijzen. Na de lunch ging ik terug naar Ywam en en heb hier eerst bijles gegeven en hierna mijn knutselmiddag gehouden met de kids. Toen ik thuis kwam heb ik voor 9 mensen pizza gemaakt. Superleuk om te doen maar een gehele klus aangezien de oven om de 5 minute uitviel. Wel vonden de gasten het erg lekker. Aan het eind van de dag had ik meerdere bladeren op me vingers, de helft van het hakken op het land en de andere helft van het verbranden aan pizza's! Erg leuke en volle dag was het woensdag.

Donderdagochtend heb ik een ochtendje op kantoor gewerkt. Ik heb de boeken in de boekenkast met gekleurd tape gesorteerd op niveau, zo wordt het boeken kiezen voor bijles veel gemakkelijker. Ook hebben Hope en ik wat andere dingen gesorteerd en gemarkeerd. In de middag twee keer bijles gegeven, om 13:30 en om 16:45.

Vrijdag waren we een soort van een dag vrij. Hope en Godfrey waren naar werk en Bennett was vrij van school. Dus s'ochtends zijn we bij hem gebleven en beetje opgepast. Hierna gingen Michael en ik met de moto naar de bank om geld proberen te pinnen. Natuurlijk lukte dit weer niet. Maar ons cash was op en we moesten nog een moto terugkrijgen. Dus lopend naar elke bank geweest die we konden vinden maar geen een deed het. Toen kwam ik met de oplossing dat ik nog 20 dollar in me portemonnee had en we dit konden inwisselen. Met dit geld zijn we naar een andere plek gegaan met ATM's maar ook daar konden we niet pinnen. Hier kwamen we Fred tegen en die heeft ons een lift naar huis gegeven, in de plaats van met geld kwamen we blut thuis. Na de lunch ben ik met Hope, Derreck en Dwight (twee bussenismannen uit Amerika die hier 10 dagen zijn) naar het centrum geweest. Hun 2 hebben wat plannen om hier uit te voeren en hadden wat dingen nodig uit het centrum. Ook in het centrum heb ik een poging gewaagd bij de bank maar, natuurlijk, zonder resultaat. Hierna gingen we ergens een ijsje eten met elkaar, en prijs god, er was een ATM die me daadwerkelijk geld gaf. Eindstand; naar 7 banken success!

Zaterdag was het goatday! We gingen vandaag brochette eten (geitenvlees op een stokje). De geit die we gingen eten liep al de hele week bij ons thuis rond. Ik was erg blij dat ze niet vrienden was geworden met Beau want dan werd het een tragisch gebeuren. Ik heb haar Puck genoemd, het was eerlijk een best irritante geit. Zaterdag om 7 uur in de ochtend kwamen twee mannen Puck... hoe zeg  je het netjes... van het leven beroven. Hierna volgde een ochtend van kijken hoe hun de geit bereiden van begin tot eind. Als het vlees op de stokjes zit wordt het een soort van ge-BBQ't. Dit was een feestmaal voor Derreck en Dwight. Na de brochette gingen Michael en ik boodschappen doen voor Hope. Hope houdt echt echt niet van boodschappen doen en wij vinden het super, dus dat is handig. Na een supermarkt hebben we ergens koffie gedronken en kaarten gespeeld, dit was erg leuk en relaxed. Hierna naar de volgende supermarkt. Compleet volgeladen met onder anderen 2,5 kilo gehakt gingen we weer terug op de moto.

Zondag ging iedereen naar Musanze om te kanooen. Dus ik bleef alleen thuis. David, een vriendje van Bennett uit het progamma, sliep dat weekend bij ons en wou heeeeeel graag mee naar onze kerk. Dus heb ik hem nog een nachtje laten blijven. Zondagochtend ontbijt voor David gemaakt en hem mee genomen op de moto naar de kerk. Na de kerk hebben we samen een film gekeken thuis. S'avonds toen iedereen weer thuis kwam was iedereen erg moe van de trip dus hebben we niet veel meer gedaan.

1. Esmeralda:
    1 oktober 2018
    Schoonheid, hoe krijg je het voor elkaar, zoveel activiteit. Ben supertrots op je. Vind het steeds weer een vreugde om jou reisverslag te lezen.
  2. Geeske Kloeze:
    1 oktober 2018
    Ach meid wat een belevenissen
    Dit is geweldig om te lezen
    Blaren op je handen en spierpijn van het trainen. Je wordt nog een gespierde dame
    Wat een bezigheden . Prachtig
    Kijk nu al weer uit naar je volgende blog
    Dikke knuffel opa en oma ❤❤❤
  3. Geert kloeze:
    1 oktober 2018
    He lieverd, ontzettend goed wat je daar doet en volgens mij doe je dit met heel veel plezier, een genot om je verslagen te lezen. Ben super trots op je. kijk weer uit naar je volgende verslag. Geniet van je werk daar.
    Hou van je, kanjer. dikke knuf van mij (opa)
  4. Anita van de langenberg:
    1 oktober 2018
    Wauw Femke wat super gaaf wat je daar doet!
  5. Bernadet:
    1 oktober 2018
    Gaaf om zo mee te beleven Femke! Wat mooie actieve vrolijke activiteiten. Take care en Zegen!🌈😘
  6. Henk Prins:
    1 oktober 2018
    Geweldige week weer met veel verschillende hoogtepunten, alleen...
    I feel sorry for Puck... 😩
  7. Froukje:
    1 oktober 2018
    Wat straalt er toch ongelofelijk veel positiviteit en spirit uit jouw verhalen
    Ik vind het zo knap wat je allemaal doet
    Je bent een harde werker ( heb je ook van puck gegeten ?🙈)
    Ik wens je weer een mooie betekenisvolle week toe