Another Roadtrip!

2 september 2018 - Kigali, Rwanda

Hellooo!

Ik merk na zo'n drukke en volle week als deze dat het lastiger wordt om alles wat ik heb gedaan te onthouden en een verhaal over te schrijven! Maar natuurlijk onthoud ik de mooiste en leukste dingen wel, wat me ook het meest interessant lijkt om te lezen..

Maandag begon natuurlijk weer met een uurtje worship en een monday-morning-meeting. S'middags met de kinderen geluncht en daarna bijles gegeven  aan de kinderen. Omdat de kinderen zo achterlopen met lezen is het met de meeste kinderen, zelfs de oudere, gewoon letterklanken oefenen. Ik vind het met de kinderen van het progamma altijd leuk dus met ze lezen en leren ook heel leuk om te doen!

Dinsdagochtend heb ik een pakketje gemaakt met wat manden en andere producten die ik naar Nederland ga sturen, die daar vervolgens verkocht worden. Deze producten zijn gemaakt door de mama's uit het progamma (mocht je intresse hebben, komt binnenkort op Facebook!!) Ook hebben we s'ochtends de inventaris van alle manden en kettingen etc. geteld en weer op pijl gebracht. Tussen de middag ben ik mee geweest Bennett van school te halen, daarna geluncht met de kids en na de lunch weer de hele middag bijles gegeven!

Woensdag vertrokken ik en Noah om 8 uur naar het land! Dit was iets waar ik erg naar uitkeek. Sinds het team weg is mis ik het handen uit de mouwen steken wel. Noah en ik hebben de hele ochtend lekker gewerkt op het land en allerlei dingen geplant en gehakt etc. (zelf ook niet echt een idee wat we nou precies deden haha) Na tussen de middag even gedoucht te hebben s'middags weer bijles gegeven. S'avonds heb ik pizza gemaakt.. zo lekker!! Ook bodem zelf gemaakt. Dit wil ik sowieso een keer met de tieners gaan doen, groot succes!

Donderdag en vrijdag waren vrij vergelijkbaar. S'middags om 13:30 en 16:45 bijles geven en s'ochtends helpen op het kantoor. Vrijdagochtend heb ik samen met Hope hardgelopen.

Zaterdagochtend had ik de eerste bijbelstudie met de tieners. Er kwamen verrassend veel tieners opdagen, dat was ten eerste heel positief. We hebben het gehad over : Wie is God? Toen ze op moesten schrijven welk beeld ze van God hadden kwamen er verbazend veel verschillende antwoorden uit. Ik had een snack voor ze meegenomen en na de bijbelstudie nog even gevoetbalt. Superblij met hoe het ging en kijk echt uit naar de volgende keer.

Na deze ochtend vertrokken we op onze zoveelste roadtrip naar Musanze! Vier kinderen van het progamma die tennislessen volgen mochten mee doen aan een tennistournooi in Musanze. Hier verbleven ze 2 nachtjes en speelden ze tegen leeftijdsgenoten uit het land. Voor hun echt een superervaring. Na een lange rit konden we zaterdag nog net een wedstrijd zien. De twee meiden lagen er al uit en na deze wedstrijd een van de heren ook. Alleen Arnold was nog over en ging zondag de finale spelen.. De plek waar we verbleven was een erg unieke plek. Een hostel met buiten een kampvuur, overal was gekleurde verf en gezzeligheid, zelfs een DJ buiten. Na even rondgekeken te hebben werdt me bananenbier aangeboden en heb ik de hele avond bij het kampvuur gezeten. Superbijzondere mensen ontmoet en veel gezzeligheid gehad.

De volgende ochtend er weer vroeg uit voor de finale. Supermooie omgeving had je daar, je zat tussen de vulkanen en gebergtes. Helaas is onze topper Arnold 2e geworden. Ik ben supertrots op ze, en ze hebben zoveel lol met elkaar gehad, wat natuurlijk het belangrijkst is. Na de wedstrijd zijn we naar een museum geweest over de Gorilla's die daar in de bergen wonen. Moe en tevreden begon de terugrreis naar Kigali.

Was weer een hele bijzondere week, weer nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken ontdekt. Morgen zijn we vrij omdat het alweeeer een nationale feestdag is waarvan niemand precies weet waarom.. Rwanda je blijft me verbazen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geeske Kloeze:
    2 september 2018
    Lieverd je hebt wel een heel gevarieerd leventje. En je geniet volop.
    Fijn om te lezen. Fijne week en tot de volgende blog. 😍😍
  2. Ans:
    Goed bezig Femke! Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. 😊👍🏻💐🇳🇱
  3. Esmeralda:
    2 september 2018
    Hoe heerlijk om steeds door jou op de hoogte te worden gebracht over de dingen die je doet. En je doet ontzettend veel. Geweldig hoe je bezig bent in Gods Koninkrijk. Dat alles wat je voor Hem doet op je eigen neer mag dalen. Veel zegen voor de komende weken.
  4. Gonda:
    Trots op jou Femke!!!! ❤️❤️ Love you
  5. Jannette:
    2 september 2018
    Leuk Femke dat je t zo naar de zin hebt en wat veel variatie in een week zeg!
    Op de foto's alleen maar blije gezichten van kinderen, wat een enorme voldoening.
    Hier draait t toch eigenlijk om in t leven.
    Super trots !
    Veel plezier nog en ik blijf je volgen...😘
  6. Dineke Prins:
    2 september 2018
    Super oom te lezen Fem.. en hardlopen met Hope haha goed bezig...
    Geniet er masr van daarzo en dikke knuffels uitdelen van mij daar zo..
    topper!!!

Groetjes Dineke
  7. Frits en Gea Kloeze:
    3 september 2018
    Mooi om te lezen Femke. Fijne tijd nog daar.
  8. Froukje:
    4 september 2018
    Wat mooi om te lezen. En gaaf dat je een steentje bij kan dragen aan de leesontwikkeling van de kids daar. Je bent echt super bezig!! Topper. Zet em op.
  9. Sylvia:
    4 september 2018
    Hee Femke
    Goed bezig! En leuk om te lezen.
    De 1e maand zit erop,veel plezier daar en dat je een verschil maakt voor de kids daar is wel duidelijk!
    Bless en hugs!