Einde van mijn eerste maand!

26 augustus 2018 - Kigali, Rwanda

Mwiriwe!

De maandag begon weer met worship van 8-9 en hierna de maandag ochtend meeting. De rest van de ochtend hebben we het kantoor uitgezocht. Eeeerg veel spullen wat de Dutchies hadden achter gelaten moest uitgezocht worden. Na dit gedaan te hebben zag het kantoor er alsnog ontploft uit haha! We kwamen op de conclusie uit dat we maar wat kleding moesten gaan weggeven om ruimte te creëeren. Na de Lunch zijn Fred en ik Busanza in gegaan om kleding uit te delen. Fred had een van de mama’s gebeld om wat vrouwen met kleine kinderen te verzamelen. Hier gingen we eerst heen en hebben de babykleertjes verdeeld. Toen bij het volgende adresje waren we maar gestopt want de bevolking van het hele dorpje had zich inmiddels verzameld om Freds auto heen, werd een beetje te chaotisch.

Dinsdag was het weer eens een nationale feestdag. Deze kondigen ze altijd erg laat aan en niemand heeft ooit enig idee wat je  op die dag viert 😂.  Maar we waren dus lekker vrij. Woensdag was Bennett jarig dus hebben we dit maar dinsdag gevierd. We zijn met al Bennett’s vriendjes en vriendinnetjes naar het zwembad geweest en een superleuke dag met elkaar gehad.

Woensdag was het eindelijk zover, de kids van het progamma gingen weer naar school! S’ochtends hadden we een meeting waarin we gingen bidden en nadenken over onderwerpen voor de bijbelstudies van de vrouwen. In deze meeting hebben we een plan opgezet voor de bijbelstudies. S’middags geluncht met de kinderen. Echt geweldig alle kinderen weer te kunnen zien. Lekker rijst en bonen met elkaar eten en verrassend genoeg een stukje ananas na. Na de lunch hadden we nog een meeting over het bijles geven in lezen aan de kinderen. De kinderen van het progamma lopen bijna allemaal achter met lezen en hier gaan we dus aan proberen te werken. We hebben methodes besproken en beginnen deze maandag. Ook ik zal bijles gaan geven in lezen aan de jongere kinderen.

Donderdag was weer wat heel anders! Hope ik en Bennett gingen voor 2 nachtjes naar het Oosten van het land. Na een 3 uur lange rit kwamen we aan in het dorpje waar we gingen verblijven. Het is zo anders om in een dorpje te zijn dan in de hoofdstad. We verbleven bij vrienden van Hope die uit Scandinavië komen. Deze mensen hebben hier ook een Ywam Base en een eigen school met een heel bijzonder verhaal. Ze hadden een huis met een erg mooi uitzicht (voordeel van op het platteland wonen). Hier hebben we 2 dagen doorgebracht. We hebben ook Godfried zijn familie bezocht ( Godfried is de man van Hope). Erg leuk om zoveel nieuwe mensen te mogen ontmoeten en bijzondere dingen te mogen zien. Zaterdag aan het eind van de dag kwamen we weer terug. Heel moe maar een leuke tijd gehad.

Zondag zijn we naar de kerk geweest en met elkaar geluncht. S’avonds toen ik mezelf aan het douchen*** was viel de stroom ineens uit. Stond ik in een pikdonkere badkamer, zonder kleren haha! Toen besefte ik me echt even van ohja, ik zit echt in Afrika. Volgende week word een leuke week met veel nieuwe dingen en uitdagingen, slaaplekker 😘

***bekertjes water over mezelf heen gooien was

1. Geeske Kloeze:
    26 augustus 2018
    Wat een gevarieerde week heb jij, dat wordt niet vervelend. Zo afwisselend.
    En een mooi uitstapje gemaakt, heel bijzonder wat jij mag mee maken.
    Het mooiste ( grappigste ) vond ik toch wel dat je in je niksie in het donker in de douche stond. Dan weet je idd oja, dit is Afrika haha 😂😂😂 Knuffel van ons 😙😙
  2. Henk Prins:
    26 augustus 2018
    Gaaf om weer te lezen... Ik ruik het weer...
  3. Carmen:
    26 augustus 2018
    Gelukkig had je een mooi lampje ❤️, lieverd ik zie je echt helemaal genieten! Ik mis je!!
  4. Esmeralda:
    26 augustus 2018
    Heerlijk om weer iets van je te horen/lezen. Lijkt mij lastig om in het donker ***😂. Veel zegen bij alles wat je voor de mensen in Rwanda mag doen/lees voor De Koning doet. Topper dat je bent!
  5. Ankelien:
    26 augustus 2018
    Mooi om te lezen Femke! Nog geen heimwee geloof ik hé? Groetjes uut Emm'n!
  6. Petra:
    27 augustus 2018
    Mooi om te lezen dat je zoveel verschillende dingen doet en zo ook een andere cultuur leert kennen. Ja en in je niksie in een donkere badkamer haa.....leuk om te lezen